Doe ook mee met de gratis minicursus!

Krijg grip op je eetgedrag met de 10-daagse gratis minicursus 'Eet je emoties niet weg, maar geef ze de ruimte!' Plezierig afvallen en schuldvrij genieten van eten.

Als je weer bent aangekomen in gewicht en op het moment dat je jezelf in de spiegel ziet of op de weegschaal staat, raak je dan gefrustreerd en keldert je zelfvertrouwen en eigenwaarde tot het vriespunt?

Durf je daardoor uit schaamte voor je lichaam niet meer naar de sportschool te gaan en koop je alleen nog ruimvallende kleding in een poging je lichaam te verbergen?

Dan heb ik heel goed nieuws voor jou!


   Mijn naam is Klaziena Waerts 

Als ervaringsdeskundige, gewichtsconsulente en mental coach help ik jou op een plezierige manier afvallen en weer schuldvrij te genieten van eten. Zodat jij weer blij bent met jouw lichaam als je in de spiegel kijkt, op de weegschaal staat en weer in je favoriete kleding past.

Je weer zelfvertrouwen hebt en jezelf waardeert. Alles wat je wilt doen in je leven doe je gewoon, want je schaamt je niet meer voor je lichaam en ben je er zelfs happy mee. Je voelt dat ‘je gezien mag geworden’.

Ik voel me vereerd als ik jou hierbij mag helpen!


100% dieetvrij - 5x blij met je lijf - 10x schuldvrij genieten van eten

Laat me jou mijn grootste ontdekking vertellen:

Je huidig eetgedrag is ontstaan door ervaringen (‘conditioneringen’) tijdens je opvoeding en omgeving.

Een hele bekende en veel voorkomende conditionering is 'Mijn bord moet leeg'. Wie zegt dat? Je moeder?  

Pas als je je bewust wordt van je conditioneringen, kun je je eetgedrag veranderen.


Naast die conditioneringen wordt je eetgedrag ook bepaald door je gevoelens en gedachten. Met name bij degenen die voortdurend willen afvallen en bezig zijn met gezonde voeding, zijn dit vaak negatieve gevoelens zoals schaamte, schuld, frustratie en verdriet. En de gedachten zijn hierbij over het algemeen saboterend, zoals 

"Stom varken, waarom liet jij je weer zo gaan? Je wilde toch niet dikker worden? Nou, dat gaat je mooi niet lukken door te blijven eten. Kijk nou eens naar je gewicht. Je ziet er echt niet uit hoor met al die kilo's."

Deze kritische reactie is heel negatief en afkrakend. In dit voorbeeld heeft deze persoon geen enkel respect voor zichzelf en leert er niets van door zichzelf zo naar beneden te halen.

Saboterende gedachten zijn zeer ondermijnend voor je zelfvertrouwen! Het probleem bij veel mensen met eet- en gewichtsproblemen is dat de saboterende gedachten heel dominant zijn en niet alleen grote invloed heeft op je eetgedrag, maar op je hele leven.

Ik help je om grip te krijgen op je eetgedrag, gevoelens en gedachten. Zodat het snoepen, snaaien en vreten stopt en jij je overtollige kilo’s op een plezierige manier verliest.

Dus afvallen zonder frustrerende, hongerig makende,

jojo-creërende dieetmethoden.

Hoe ben ik hierachter gekomen?

Ik heb zelf 22 jaar de obsessie, frustratie, schaamte en schuld ervaren van het

hebben van emotie eten en eetbuien.

Toen ikzelf m'n emotionele dieptepunt had bereikt.

Werkelijk, ik kon niet dieper vallen, ging ik onderzoeken waaròm ik steeds die

vervelende emoties moest wegeten en steeds het nieuwste dieet(methode) moest doen.


Dit werd uiteindelijk een ruim 5-jarig intensief onderzoek waarbij ik allerlei testen,

oefeningen en theorieën op mezelf uitprobeerde. 


Nu kan ik zeggen dat ik een gezonde emotionele relatie heb met eten,

ben ik 25 kilo lichter en geniet van eten zonder schuldgevoel. 


Dit gun ik jou ook en vooral, je verdient dit ook!  

plezierig afvallen

Gratis e-book 'Plezierig Afvallen, dat doe je zo...'


Vraag hier jouw exemplaar van mijn e-book gratis aan

grip op je eetgedrag

Gratis 10-daagse minicursus 'Krijg grip op je eetgedrag'


Vraag hier jouw gratis toegang tot de minicursus aan


Herken je jezelf in een aantal van het volgende?

  1. Je begint aan een nieuwe leefstijl of aan een nieuw dieet. Je eet gezond(er) voedsel en geniet ervan, maar ineens verlies je de controle en ga je los op 'alles wat je tegenkomt'.
  2. Je wenst (heel) vaak dat je alles kunt eten wat je wilt, maar zonder dat je aankomt.
  3. Je voelt je vaak jaloers op andere mensen die zogenaamd een 'snelle stofwisseling' hebben.
  4. Je komt de dag echt niet door zonder iets zoets of vets te eten, hoe graag je dit NIET wilt.
  5. Je bent al enige tijd, of zelfs mogelijk al jaren, aan het jojoën met je gewicht.
  6. Je denkt dat je (perfecte) discipline moet hebben om minder te eten. Daardoor voel je je vrijwel constant slecht, omdat je niet die (perfecte) discipline hebt.
  7. Je bent het grootste gedeelte van de dag bezig met wat en hoeveel je eet.
  8. Je verstopt je eten, je eet stiekem, en/of je liegt over wat je hebt gegeten tegen anderen.
  9. Je gebruikt eten om stress en emoties 'te beheersen', of 'weg te eten'.
  10. Je hebt strikte regels over wat 'goed' en 'slecht' is qua voedsel en/of 'wel' of 'niet' goed is 'voor je lijn'.
  11. Je eet soms een hele dag niets en vervolgens een enorme maaltijd aan het eind van de dag.

Plezierig Afvallen en weer schuldvrij genieten van eten

Plezierig Afvallen en weer schuldvrij genieten van eten krijg je door te werken met 4 stappen. Het GEEF-programma. Zie de afbeelding hiernaast 


Bij Gezonde Relatie met eten ligt de nadruk niet op het volgen van een of ander dieet. Maar richten we ons op bewustwording en verandering van eetgedrag. 

GEEF-programma

Lees ook mijn vele tips en trucs in mijn blogartikelen

Wat anderen zeggen over Klaziena Waerts

Klaziena, je doet iets goeds; dankjewel.

Het vergt oefening om tevreden met jezelf te zijn. Echt veel oefening om schaamte en afkeer te boven te komen.

Het is een daad van elke keer toch weer corrigeren van hoe je jezelf waarneemt. Je schrijft dat je lichaam doet wat het moet doen. Daar sta ik iedere keer maar weer bij stil: m'n benen dragen me, m'n voeten staan onder m'n lichaam en ondersteunen en doen nog zoveel meer....m'n zelfbeeld krijg ik niet zomaar om, maar leren om dankbaar te zijn met dat trouwe lichaam wat me toch maar steeds ter beschikking staat; dàt haalt me weg van negatieve zelf-gedachten. Jouw berichtjes eveneens...alle beetjes helpen.

Hoi Klaziena,

Bedankt voor je lieve bericht, heel fijn om te lezen! 

Ik was gisteren boodschappen aan het doen en heb de junkfood voor het eerst weer allemaal teruggelegd. 

Ik vind dat ik beter verdien.

Ik vind het zo knap hoe jezelf hebt kunnen helpen en het weten om te buigen naar het helpen van anderen. Echt inspirerend!