Oh nee hè weer zo'n irritante popup, maar ik wil niet dat jij dit over het hoofd ziet...ik wil jou zó graag helpen met mijn gratis e-book 'Plezierig afvallen, dat doe je zo...'
Wil je mijn hulp accepteren? Ja? Top! :)

Page content

article content

Stoppen met roken op een gezonde manier

Ik heb nooit gerookt en kan ik me daarom niet heel goed voorstellen hoe stoppen met roken voelt. Maar ik weet wel dat stoppen met roken dicht in de buurt komt van stoppen met teveel eten, omdat beide voor het overgrote deel tussen je oren plaatsvindt.

De mensen in mijn directe omgeving - een aantal familie-leden en vrienden - die zijn gestopt met roken komen allemaal voor de voorraadkast te staan om hun mondelinge fixatie te bevredigen. Vrijwel alle mensen die stoppen met roken ervaren stress. Deze stress triggert emotie eten en eetbuien en komen ze vaak aan in gewicht.

Het goede nieuws is dat ik belangrijke stappen heb, die ook kunnen worden toegepast op mensen die stoppen met roken.

Hier zijn mijn tips over wat je moet doen als je stopt met roken:

#1 Verhoog je vocht-inname bij het stoppen met roken

Hoe meer vocht, bij voorkeur water, hoe beter! Je zal dan beter in staat zijn te 'vechten' tegen de lusteloosheid die kan worden veroorzaakt door een vochttekort in je lichaam.

#2 Verhoog je inname van vitaminen, vooral vitamine C

Een van de belangrijkste vitamine tijdens het proces van stoppen met roken is vitamine C. Deze vitamine kan bijdragen tot het verminderen van afkickverschijnselen.

De belangrijkste bronnen van vitamine C zijn groente, fruit en aardappels.

Vitamine C is in de eerste plaats belangrijk voor een goede weerstand. Daarnaast zorgt het voor gezonde botten, tanden, huid en bloedvaten. Het zorgt voor een goed functionerend zenuwstelsel en draagt bij aan de energievoorziening. Verder is vitamine C een antioxidant en beschermt het lichaam samen met vitamine E tegen vrije radicalen. Vrije radicalen spelen een negatieve rol bij het verouderingsproces. Ook bevordert vitamine C de opname van ijzer.

NB. Wist jij dat ons lichaam zelf geen vitamine C kan aanmaken en dat elke sigaret 25 mg afbreekt?

#3 Verhoog je dagelijkse activiteit en geef je stofwisseling een boost

Elke dag 30 minuten wandelen is een uitstekende manier om dit te doen.

Ik adviseer je wandelen dan ook als een manier om je stofwisseling te verhogen. Ook helpt het je om je energiehuishouding in balans te houden, dat op zijn beurt zorgt voor een positief gevoel. Dit positieve gevoel zorgt ervoor dat je goed in je huid zit en je sterkt in je plan om te stoppen met roken.

#4 Plan je nicotine weg

Als je in één keer wilt stoppen met roken, wijzig dan je huidige planning. Stoppen met roken is namelijk niet het enige dat moet veranderen als je ermee ophoudt.

Je planning zou moeten veranderen en je dient een nieuwe 'routine' te maken. Een die geen tijd heeft voor een verslaving.

#5 Blijf positief en omring jezelf met ondersteunende, gelijkgestemde mensen

Bij het stoppen van iets dat ongezond is, is het belangrijk om een goed ondersteunend systeem te hebben. Een die je zelfvertrouwen verhoogd.

Als je deze tips toepast, kun je bij het proces van stoppen met roken minder last ervaren van de afkickverschijnselen. En een toename van gezondheid en energie.

Als jij gaat stoppen met roken, welke van deze tips ga jij dan toepassen? Zet het in het commentaarveld hieronder. Ik ben benieuwd!

Ik verneem graag van je 🙂

Op jouw succes,

Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Comment Section

0 reacties op “Stoppen met roken op een gezonde manier

Plaats een reactie


*